Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2080741208   ProcessCom per a educadors
2019-2020   Assessorament. Secundària en general
  
   16/10/2019 - 13/5/2020 (30 hores) de 16:00h a 17:00h
   INS Can Puig
   c. Joan Maragall, s/n (Sant Pere de Ribes) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Garraf
  
   Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Process Comunication Model (PCM) és un model patentat internacionalment per l’Escola d’Anàlisi Transaccional, enfocat a l’estudi dels aspectes positius i inconvenients dels sis grans tipus de personalitat.

La importància del procés de comunicació: la forma d’expressar-nos (el porocés) és almenys tan important com el que diem.

Es faran pràctiques per desenvolupar l’atenció en els nostres interlocutors segons indicadors verbals i no verbals i triar les més adequades segons la seva personalitat.

També es treballaran competències per aprendre a parlar Processcom, per poder escoltar segons les necessitats psicològiques de cada tipus de personalitat i reconèixer en quin grau d’estrès pot trobar-se el nostre interlocutor.

Es faran tries del canal de comunicació més adequat per un correcte enteniment per ambdues parts.

Els formadors i clients que l’utilitzen arreu d’Europa i els EEUU, reconeixen que és un model diferent dels que existeixen al Mercat, per la seva potència a l’hora de provocar un canvi de xip en la ment de directius i entre equips de diferents departaments, ja que facilita la comunicació i incrementa la motivació.
  
Objectius   a. Facilitar la diagnosi de les situacions, abans d’interactuar.
b. Ajudar a generar una resposta apropiada en els diferents interlocutors davant una situació de conflicte.
c. Incrementar el grau de tolerància respecte els interessos i conductes d’altri i ajudar a comprendre millor allò que contribueix a una millor gestió de les relacions dins de l’estrès en l’àmbit de l’ensenyament.
  
Continguts   a. La comunicació mitjançant el Processcom: objectius que té, evolució i conceptes bàsics dels sis grans tipus de personalitat i la seva estructura.

b. Tipus de personalitat.
- Com identificar-los?
- Com motivar-los?
- Esbrinar els mecanismes que desencadenen estrès i porten al fracàs
- Com ajudar a cadascun per millorar els resultats

c. Anàlisi de casos diferenciada, atenent cada tipus de personalitat des de dos rolls ben diferenciats: PROFESSOR/A i ALUMNE/A.

  
Formador/a   Sandra Rojas
  
Avaluació   Com a requisit indispensable: realització del test de personalitat Processcom a cadascun dels participants.
1.- Exercicis d’Autoconeixement segons la base i fase de personalitat.
2.- Exercicis de Percepció dels sis grans tipus d’Adapatació de Personalitat que emmarca els model de procés de comunicació, utilitzant el propi test de personalitat.
3.- Identificació de les diferents parts de la personalitat i necessitats psicològiques de cada adaptació i dels seus punts forts, per poder connectar amb les diferents energies de cada tipus d’adaptació.
4.- Exercicis pràctics per obrir un canal de comunicació adequat per a cada adaptació, tenint present l’Entorn Preferit i l’Eix de motivació.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les hores presencials de la formació i la realització de les tasques encomanades.
  
Persones  destinatàries   Docents del centre
  
E-mail   crp-garraf@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent