2080741208 |
ProcessCom per a educadors |
2019-2020 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
16/10/2019 - 13/5/2020 (30 hores) de 16:00h a 17:00h |
|
INS Can Puig |
|
c. Joan Maragall, s/n (Sant Pere de Ribes)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Garraf
|
| |
|
Activitat passada a format virtual, Instrucció 3/2020, de 13 de març, COVID19 |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Process Comunication Model (PCM) és un model patentat internacionalment per l’Escola d’Anàlisi Transaccional, enfocat a l’estudi dels aspectes positius i inconvenients dels sis grans tipus de personalitat.
La importància del procés de comunicació: la forma d’expressar-nos (el porocés) és almenys tan important com el que diem.
Es faran pràctiques per desenvolupar l’atenció en els nostres interlocutors segons indicadors verbals i no verbals i triar les més adequades segons la seva personalitat.
També es treballaran competències per aprendre a parlar Processcom, per poder escoltar segons les necessitats psicològiques de cada tipus de personalitat i reconèixer en quin grau d’estrès pot trobar-se el nostre interlocutor.
Es faran tries del canal de comunicació més adequat per un correcte enteniment per ambdues parts.
Els formadors i clients que l’utilitzen arreu d’Europa i els EEUU, reconeixen que és un model diferent dels que existeixen al Mercat, per la seva potència a l’hora de provocar un canvi de xip en la ment de directius i entre equips de diferents departaments, ja que facilita la comunicació i incrementa la motivació.
|
| |
Objectius |
a. Facilitar la diagnosi de les situacions, abans d’interactuar.
b. Ajudar a generar una resposta apropiada en els diferents interlocutors davant una situació de conflicte.
c. Incrementar el grau de tolerància respecte els interessos i conductes d’altri i ajudar a comprendre millor allò que contribueix a una millor gestió de les relacions dins de l’estrès en l’àmbit de l’ensenyament.
|
| |
Continguts |
a. La comunicació mitjançant el Processcom: objectius que té, evolució i conceptes bàsics dels sis grans tipus de personalitat i la seva estructura.
b. Tipus de personalitat.
- Com identificar-los?
- Com motivar-los?
- Esbrinar els mecanismes que desencadenen estrès i porten al fracàs
- Com ajudar a cadascun per millorar els resultats
c. Anàlisi de casos diferenciada, atenent cada tipus de personalitat des de dos rolls ben diferenciats: PROFESSOR/A i ALUMNE/A.
|
| |
Formador/a |
Sandra Rojas
|
| |
Avaluació |
Com a requisit indispensable: realització del test de personalitat Processcom a cadascun dels participants.
1.- Exercicis d’Autoconeixement segons la base i fase de personalitat.
2.- Exercicis de Percepció dels sis grans tipus d’Adapatació de Personalitat que emmarca els model de procés de comunicació, utilitzant el propi test de personalitat.
3.- Identificació de les diferents parts de la personalitat i necessitats psicològiques de cada adaptació i dels seus punts forts, per poder connectar amb les diferents energies de cada tipus d’adaptació.
4.- Exercicis pràctics per obrir un canal de comunicació adequat per a cada adaptació, tenint present l’Entorn Preferit i l’Eix de motivació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores presencials de la formació i la realització de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del centre
|
| |
E-mail |
crp-garraf@xtec.cat
|
| |
|
|